Het krachtigste en meest dynamische model in de geschiedenis van Renault*: de Renault 5 Turbo 3E is het toonbeeld van een ongeëvenaarde passie voor sport.
*in afwachting van goedkeuring
Renault 5 Turbo 3ERenault 5 Turbo 1980 |
motor | 2 elektromotoren in de achterwielen4-cilinder turbomotor, in het midden gepositioneerd, 5 versnellingen, handmatig schakelen |
---|---|
schakelen | achterwielaandrijvingachterwielaandrijving |
maximaal vermogen | 540 pk (400 kW)*160 pk op 6.000 tpm |
maximaal koppel | 4.800 Nm*206 Nm |
verhouding tussen gewicht en vermogen | 2,7 kg/pk6 kg/pk |
platform | speciaal, op maat gemaakt voor jouRenault 5 drift |
lengte | 4,08 m3,66 m |
---|---|
breedte | 2,03 m1,75 m |
hoogte | 1,38 m1,32 m |
wielbasis | 2,57 m2,43 m |
ledig gewicht | 1.450 kg*970 kg |
van 0 naar 100 km/u | in minder dan 3,5 s*6,9 s |
---|---|
van 0 naar 200 km/u | in minder dan 9 s*/ |
van 80 naar 120 km/u | in minder dan 2 s*/ |
400 m DA | in minder dan 11 s*15 s |
1.000 m DA | in minder dan 20 s*27,8 seconden |
maximumsnelheid | 270 km/u* (op het circuit)meer dan 200 km/u |
gecombineerd WLTP-rijbereik | meer dan 400 km*/ |
---|---|
Laadvermogen wisselstroom | 11 kW/ |
Laadvermogen gelijkstroom | tot 350 kW/ |
15% naar 80% laadtijd op gelijkstroom | 15 minuten* op 300 kW laadpunt op gelijkstroom/ |
voltage | 800 V/ |
batterijcapaciteit (effectief) | 70 kWh/ |
*technische specificaties kunnen veranderen voordat de auto wordt goedgekeurd
ongekende sportiviteit
De elektrische aandrijflijn levert een vermogen van 540 pk (400 kW). De R5 Turbo 3E versnelt hiermee in minder dan 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u en bereikt een snelheid van 270 kilometer per uur op het circuit. Yes! De Turbo-sensatie is terug, met pure kracht.
krachtig en direct koppel
De twee motoren in de achterwielen ontwikkelen direct een totaal koppel van 4800 Nm en geven een onmiddellijke en continue acceleratie. De speciale banden gemonteerd op de 20" wielen creëren een perfecte wegligging. De revolutionaire 'overtake button' op het stuur geeft de auto een enorme boost als je iemand wilt inhalen.
motortechnologie in de wielen
Omdat de twee motoren in de achterwielen zitten, wordt alle gegenereerde power volledig benut en is de auto optimaal responsief en bovendien extra zuinig. Dankzij deze techniek zijn er minder onderdelen en gewicht nodig en wordt de Renault 5 Turbo 3E extra wendbaar, dynamisch en krachtig. Je kunt de verdeling van het koppel op elk wiel bepalen voor optimale controle van de voorwielaandrijving, grip en wendbaarheid.
unieke structuur
De koolstofvezelstructuur is licht en stevig tegelijkertijd en staat op een chassis met een unieke verhouding tussen lengte en breedte van 2 (4,08 meter lang en 2,03 meter breed). De Renault 5 Turbo 3E is net zo breed als een supercar, maar dan tientallen centimeters korter. Daarom wordt hij ook wel de mini-supercar genoemd.
sensationeel rijgevoel
Met een leeggewicht van 1.450 kg en een vermogen van 540 pk in de achterwielen heeft de Renault 5 Turbo 3E een ongelooflijke verhouding tussen gewicht en vermogen, namelijk 2,7 kg per pk. De 2,57 meter lange wielbasis heeft een laag zwaartepunt dankzij de batterij in de bodem. De R5 Turbo 3E is daarom lekker wendbaar.
rijden op jouw manier
Ervaar verschillende manieren van rijden. Op het circuit kun je dankzij de rijmodus 'Race'1 en de functie 'Drift assist'2 in combinatie met de handrem spectaculair driften. Op de weg kies je de juiste balans tussen comfort en dynamisch via de modi “normal”, “sport” en “snow”3.
1racing
2gecontroleerd driften met 3 ondersteuningsniveaus
3snow
nieuw platform
Het beste van de Renault Group komt samen in de Renault 5 Turbo 3E. De specialisten van Alpine Cars hebben bijvoorbeeld het aluminium platform zo licht en wendbaar mogelijk gemaakt.
rijbereik
De 70 kWh batterij onder de bodem levert een geschat WLTP-rijbereik van meer dan 400 kilometer* op de weg en bovendien ongekend veel power op het circuit. Pure kracht, waar je ook bent.
* technische specificaties kunnen veranderen, voordat de auto wordt goedgekeurd
supersnel opladen
De batterij ondersteunt supersnel opladen met zijn 800-volt infrastructuur en tot 350 kW DC-vermogen. Slechts 15 minuten is genoeg om van 15% tot 80% op te laden.