E-Tech hybrid-technologie voor minder verbruik
Onze full hybrid- en plug-in hybrid-aandrijflijnen verlagen het brandstofverbruik door slim elektronisch beheer van de verschillende motoren.
De componenten van de elektromotor(en) en verbrandingsmotor werken onafhankelijk van elkaar of samen - al naar gelang van wat nodig is - om het brandstofverbruik te verminderen.
vergelijking
E-Tech full hybrid |
E-Tech plug-in hybrid | |
---|---|---|
minder brandstofverbruik | tot 40% | tot 75% |
elektrisch rijden in de stad | tot 80% | tot 100% |
snelheid bij elektrisch rijden | tot 130 km/u** | tot 135 km/u |
rijbereik bij elektrisch rijden | tot 5 minuten | tot 50 km* |
batterijcapaciteit in kWh | tot 2 kWh | tot 10,4 kWh |
opladen via een stopcontact of terminal | nee | ja |
energieterugwinning | ja | ja |
elektrisch starten | ja | ja |
technologie | 1 tractiebatterij + 2 elektromotoren + 1 verbrandingsmotor + 1 automatische versnellingsbak |
1 tractiebatterij + 2 elektromotoren + 1 verbrandingsmotor + 1 automatische versnellingsbak |
*WLTP
** afhankelijk van het model en de versie
Full hybrid-modellen zijn ontworpen om elke rit te optimaliseren en je dagelijkse leven wat gemakkelijker te maken. Brandstof, elektriciteit, "rijbereik"... hier volgt belangrijke informatie over E-Tech full hybrid-technologie.
minder brandstofverbruik
Het grootste verschil met auto's met verbrandingsmotoren zit in het lagere brandstofverbruik. De besparingen kunnen oplopen tot maar liefst 25% bij zogenaamde "gemengde" ritten (op het platteland over vrije wegen). In de stad kunnen de besparingen oplopen tot 40% in de stad.*
*WLTP-referenties
het verbruik beheren
Schakelen tussen de verschillende manieren van aandrijven (elektrisch, hybride en verbranding) helpt full hybrid-auto's om minder brandstof te verbruiken dan gelijkwaardige modellen met verbrandingsmotor.
Het verbruik wordt geoptimaliseerd door automatisch over te schakelen van de ene modus naar de andere en door gebruik te maken van remmen met energieterugwinning. Het energiebeheersysteem van de auto regelt het verbruik permanent en autonoom.
elektrisch rijden
Bij een full hybrid hebben we het over de tijd die je in de elektrische rijmodus rijdt, in plaats van over de actieradius.
Bij een E-Tech full hybrid laadt de batterij zichzelf op afhankelijk van hoeveel je remt en afremt. Dat betekent dat de volledige rijtijd niet vooraf kan worden berekend. We schatten echter dat je tot wel 80% van je ritten in de stad elektrisch kunt rijden.
het verbruik van E-Tech full hybrid-auto's
*WLTP-standaard
de functies “E-Nav” en “voorspellend hybride rijden”
Met de E-Tech-technologie in combinatie met de functie "voorspellend hybride rijden" benut je de batterij optimaal om je bestemming te bereiken.
Afhankelijk van waar je je bevindt, herkent de auto precies wanneer je door een stad komt of een specifiek landschap tegenkomt. Bijvoorbeeld heuvels of bergen. De auto weet wanneer hij op brandstof, hybride of 100% elektrisch moet rijden. Dit verbetert je brandstofverbruik, je rijbereik en de prestaties van je auto.
*afhankelijk van de auto.
E-Save-modus
Met de E-Save-modus kies je ervoor om minimaal 40% van het elektrische rijbereik van je auto op het beste moment te benutten.
voorverwarming van het passagierscompartiment (plug-in hybrid)
Net als bij een elektrische auto kun je het passagierscompartiment in de winter voorverwarmen. Op dezelfde wijze start je in de zomer de airconditioning met behulp van de My Renault-app, terwijl je je auto oplaadt. Begin de dag met een maximaal rijbereik en een auto die er klaar voor is.
jouw vragen over het verbruik van een hybride auto
De tractiebatterij wordt gebruikt om de energie op te slaan die nodig is om een hybride auto in hybride modus en 100% electric-modus te laten rijden.
De tractiebatterij laadt op 3 verschillende manieren op:
Net als bij elektrische auto's recyclet Renault de batterijen uit hybride auto's via een samenwerking met gespecialiseerde industriële partners.
ontdek ook