Renault E-Tech
plug-in hybrid-technologie
de basisbeginselen van E-Tech plug-in hybrid-technologie
Onze plug-in hybride modellen maken gebruik van een technologie die rechtstreeks is afgeleid van onze volledig hybride modellen. De auto is voorzien van batterijen met een hogere capaciteit. Het belangrijkste verschil is de mogelijkheid om je auto via een extern stopcontact op te laden als deze stilstaat. Daarom noemen we deze modellen plug-in hybrid-modellen.
Gebouwd met 2 elektromotoren en 1 verbrandingsmotor die samen werken. Deze krachtbronnen wisselen elkaar af al naar gelang het wegtype, de rijstijl, het laadniveau van de batterij en nog veel meer. De vermogensverdeler automatiseert het overschakelen tussen de verbrandingsmotor en de elektrische motoren.
Plug-in hybrid-modellen zijn ontwikkeld om je brandstofverbruik en CO2 -uitstoot tot 75% (volgens de WLTP-cyclus) te verminderen in vergelijking met een auto met verbrandingsmotor.
Plug-in hybrid-modellen kun je dagelijks opladen op het werk of thuis, aan openbare of privé-oplaadpunten. De oplaadbare batterij heeft een grote capaciteit, zodat je nauwkeurig kunt plannen waar en wanneer je onderweg moet opladen of om te bepalen of je een stop bij het tankstation al dan niet kunt uitstellen.
Ervaar het comfort van volledig elektrisch starten en elektrisch rijden bij lage snelheden. Rijd in de stad, terwijl je brandstof bespaart. Voor al je andere ritten wisselen de elektromotoren en de verbrandingsmotor elkaar af voor een optimale actieradius.
Als je een volledig hybride auto hebt, laadt deze op terwijl je rijdt. Hierbij wordt zowel kinetische energie als de verbrandingsmotor gebruikt. De batterij laadt zelfstandig op als je remt en vertraagt. Je kunt de mate van regeneratieve energieterugwinning echter actief beïnvloeden en dit verhogen of verlagen.
De actieradius van een plug-in hybrid hangt af van de eigenschappen van de auto en ook hoe je deze gebruikt.
De elektrische actieradius is voornamelijk afhankelijk van de capaciteit van de tractiebatterij (uitgedrukt in kWh). Hoe groter de capaciteit, des te langer je volledig elektrisch kunt rijden. Bij onze plug-in hybrid-technologie laad je de batterij op via een laadpaal, maar ook door tijdens het rijden kinetische energie terug te winnen. Dit geeft een volledig elektrische actieradius tot 50 km (bij gecombineerd gebruik volgens WLTP). Het spreekt voor zich dat je je auto zo vaak mogelijk moet opladen om het meeste uit je auto te halen en om zoveel mogelijk brandstof te besparen.
De totale actieradius van een plug-in hybrid-model is groter dan die van een benzineauto, omdat je kunt afwisselen tussen verschillende energiebronnen. In de stad neemt de elektromotor/nemen de elektromotoren het over en wordt de verbrandingsmotor niet of nauwelijks gebruikt. Dit bespaart natuurlijk brandstof. Op de snelweg profiteer je, zelfs als de tractiebatterij helemaal leeg is, van de hybride aandrijflijn die het verbruik optimaliseert.
ontdek ook