RENAULT PREMIUM PARTNER
VAN ROLAND-GARROS
Renault x Roland-Garros
Renault en Roland Garros hebben dezelfde oorsprong: geboren in Frankrijk en een sterke internationale ambitie. De twee merken delen gemeenschappelijke waarden: Made in France, passie en durf.
De partnerschap tussen Renault en de Franse Tennisfederatie (FFT) is gebaseerd op twee pijlers:
Het Renault-logo is te zien op de netten van de vijf hoofdbanen, gedurende de hele duur van het toernooi, van kwalificatie tot finale.
elektrisch wagenpark
Beide partijen hebben duurzaamheid hoog in het vaandel staan.
Daarom levert Renault een vloot van 100% elektrische én E-Tech full hybrid-voertuigen. Zo maken we het wagenpark tijdens het toernooi voor meer dan 80% elektrisch.
Renault is ook aanwezig met een stand van 150 m² in de gangpaden van Roland Garros. Toeschouwers kunnen daar de nieuwe Renault 5 E-Tech 100% electric ontdekken.
Renault lanceert "GIVE ME 5"
In 2022 lanceerde Renault GIVE ME 5. Een project op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid, gewijd aan jonge generaties woonachtig in aandachtswijken.
Renault wil met name de tennissport in de steden bevorderen door tennisbanen te bouwen in samenwerking met kunstenaars en non-profitorganisaties. Na drie tennisbanen opgeleverd te hebben in Frankrijk in 2022, breidt Renault dit progamma nu internationaal uit.
Renault introduceert tijdens tennistoernooi Roland Garros de "Let Challenge" om het "GIVE ME 5"-project te helpen financieren. Telkens als een geserveerde bal de bovenkant van het net raakt, voordat deze in het servicevak terechtkomt, zet Renault € 100,- opzij voor dit sociale initiatief. En zo'n netbal, dat gebeurt gemiddeld meer dan 2.000 keer tijdens het toernooi!
Als eerbetoon aan de samenwerking met het Grand Slam-toernooi lanceert Renault de Renault 5 E-Tech 100% electric Roland-Garros.
Het exterieur van de auto heeft een unieke stijl en is buitengewoon sportief. Deze speciale uitvoering is beschikbaar in vier kleuren: pearl white, night blue, starry black, en het exclusieve matte schist grey.
Onderaan het voorportier staat het logo van Roland-Garros, in het midden van een Andreaskruis, een knipoog naar het ontwerp van het stadion.
Het interieur is geïnspireerd op sportkleding. Dit zie je terug in de dicht en fijn geweven stof op de lichtgrijze stoelen.