vrije tijd
18-9-2019
In dit blog blikken we terug op 100 afleveringen design en innovatie vanuit verschillende start-ups en kijken we naar de 100ste aflevering.
In 2015 werd de allereerste aflevering van Renault Life geproduceerd en daarmee zijn we het eerste automerk in Nederland met een tweewekelijks terugkerende serie op YouTube.
De afleveringen staan volledig in het teken van Design, Easy Life, Innovatie en Lifestyle, met als overkoepelend thema ‘Passion for Life’. Dit thema, en tevens de tagline van Renault, vertelt in één duidelijke oneliner waar het merk voor staat.
De nieuwe Renault-modellen hebben emotie, in het bijzonder door de sensuele lijnen zoals Senior Vice President Corporate Design Laurens van den Acker het zo mooi verwoordt. Maar Renault staat voor meer. De laatste innovaties en technieken bijvoorbeeld, die Renault voor iedereen bereikbaar maakt.
‘Passion for Life’
Met deze innovatieve insteek in het achterhoofd, zagen we het perfecte haakje voor een eigen YouTube-serie. Samen met Vincent Croiset gaan we op zoek naar ondernemende mensen met een echte passie.
Verschillende onderwerpen passeerden de revu. Zo gingen we bijvoorbeeld op bezoek bij Mr. MaisGuy die, hoe kan het ook anders, vers gegrilde maïskolven bereidt vanuit een lichtblauwe Renault Estafette. En ook Koos Terpstra en Nhung Dam vertelden ons alles over hun passie voor toneel.
Al deze verschillende inspirerende ondernemers bevonden zich in verschillende fasen van hun leven. De één hartstikke jong en net begonnen en de ander ervaren met al verschillende carrièrestappen achter de rug. Denk aan student Tom, die in aflevering #85 vertelde over zijn onderneming genaamd SEA’SONS. Naast zijn studie produceert hij zwembroeken die van kleur veranderen wanneer ze in aanraking komen met water. Of Marcel en Dirk-Jan van de Hoedenmaker uit aflevering #35 die na jaren eindelijk hun passie durfden te volgen en een eigen hoedenzaak begonnen.
Vier jaar & 99 afleveringen verder
Ondertussen zijn we vier jaar en 99 afleveringen verder waarbij Vincent jou nog steeds iedere twee weken meeneemt. In de Zoe E-Tech 100% electric gaat hij op bezoek bij verschillende gepassioneerde mensen en brengt hij je op de hoogte van nieuwe innovatieve start-ups en hun diensten of producten.
De 100ste aflevering
Om de 100ste aflevering van Renault Life te vieren, gaan we de komende drie afleveringen langs bij oude bekenden. Kennen jullie Tessel en Do nog? De passie van deze twee zussen voor bier werd de aanleiding voor het opzetten van hun eigen biermerk: Gebrouwen Door Vrouwen. Inmiddels zijn we drie jaar verder en hebben ze het al ver geschopt! Maar daar gaan ze ons op donderdag 7 maart zelf alles over vertellen. Kijk jij mee naar de 100ste aflevering?
Zit jij vaak alleen in de auto en wil je geen radio luisteren? Luister deze podcasts
Bekijk de allereerste aflevering van Renault Life