samenvatting

Hoe werkt het Selective Catalytic Reduction-apparaat (SCR*) dat werkt op basis van AdBlue®? En hoe verminder je de uitstoot van deeltjes van de nieuwe benzinemotoren met rechtstreekse injectie met een deeltjesfilter (GPF) in het uitlaatsysteem?

Diesel Blue dCi-motoren

De nieuwe Diesel Blue dCi-motoren zijn bedoeld om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen en daarom zijn ze uitgerust met een Selective Catalytic Reduction-apparaat (SCR*) dat werkt op basis van AdBlue®. Deze technologie zorgt ervoor dat stikstofoxide (NOx) uit dieselmotoren wordt omgezet in onschadelijke gassen (waterdamp en stikstof). Deze technologie is onder alle omstandigheden effectief en heeft geen impact op de prestaties van Blue dCi-motoren. Door deze technologie te gebruiken, kunnen we voldoen aan de nieuwe, strengere en meer veeleisende normen.

Deeltjesfilter

Om de uitstoot van deeltjes te verminderen, worden de nieuwe benzinemotoren met rechtstreekse injectie nu geleverd met een deeltjesfilter (GPF) in het uitlaatsysteem. Dankzij deze technologie worden deeltjes uit de uitlaatgassen verwijderd. Ze komen vast te zitten in een microporeuze honingraatstuctuur en daarna worden ze verbrand via reguliere automatische regeneratie. De benzinemotoren die zijn voorzien van deze technologie, heten nu TCe GPF-motoren.

Voordelen

  • het deeltjesfilter hoeft niet te worden onderhouden
  • het heeft geen invloed op de besturing van het voertuig
  • tot slot heeft het ook geen invloed op het brandstofverbruik of de CO2-uitstoot

 

Contact de dealer