Ben je klaar om je Easy Link-systeem voor het eerst te gebruiken? Druk op de Start-knop. Je multimediascherm wordt ingeschakeld.
Je wordt automatisch door de eerste stappen voor het instellen van Easy Link en je connected services geleid.
Raadpleeg onze handleidingen of deze FAQ voor een optimaal beheer van je scherm en het navigatiescherm.
Open het hoofdmenu, dan de systeeminstellingen en selecteer Taal. Selecteer een taal naar keuze.
Open het hoofdmenu, dan de systeeminstellingen en selecteer Datum en tijd. Stel handmatig de datum en de tijd in of selecteer de automatische instelling.
Beheer eenvoudig je meldingen en waarschuwingen! Klik op suggesties en waarschuwingen in het hoofdmenu en selecteer je voorkeuren.
Ga voor het personaliseren van je gebruikersprofiel naar het menu Instellingen in Easy Link. Ga naar Systeem en dan naar Gebruiksprofiel. Selecteer Wijzigen om je naam en profielfoto aan te passen.
Je kunt maximaal 6 gebruikersprofielen beheren in je Easy Link-systeem.
Je kunt nu je widgets, waarschuwingen, POI's en andere personaliseringsinstellingen configureren door naar het hoofdmenu of het menu Instellingen te gaan.
Maak het Easy Link-systeem speciaal voor jou! Personaliseer je display door widgets toe te voegen. Widgets bieden je rechtstreekse toegang tot de functies die je het meest gebruikt.
Configureer je widgets in 5 korte stappen:
Verwijder een widget in 3 stappen:
Blijf handsfree! Gebruik de spraakbediening om een nummer uit je contacten te bellen, een bestemming in te voeren of van radiozender te veranderen.
Activeer de bediening door op de knop op het stuurwiel te tikken.
Een melding laat je automatisch weten dat er een nieuwe versie van je multimediasysteem beschikbaar is.
Je Easy Link-systeem wordt automatisch bijgewerkt zonder dat er verbinding hoeft te worden gemaakt.
Je Easy Link-scherm kan vastlopen omdat het geheugen vol zit.
Start het systeem in dat geval opnieuw op door te tikken op de aan/uit-knop van Easy Link en erop te blijven drukken. Houd de knop ingedrukt totdat het systeem opnieuw opgestart wordt.
Je kunt de taal van het multimediasysteem op elk moment wijzigen door vanuit het startscherm naar het menu Instellingen te gaan.
Neem contact op met je Renault-expert als het probleem zich blijft voordoen.
Je kunt de weergave van de widgets op elk moment aanpassen vanuit het hoofdscherm en eventuele ontbrekende widgets toevoegen.
Neem contact op met je Renault-expert als het probleem zich blijft voordoen.
Je kunt je telefoon met je Easy Link-systeem koppelen via Bluetooth®. Druk hiervoor op de Telefoon-widget.
Volg daarna de onderstaande stappen:
Activeer de Bluetooth®-verbinding van je telefoon en schakel over op de zichtbare modus.
Afhankelijk van het model telefoon moet je de Bluetooth®-code voor je telefoon invoeren om deze met het multimediasysteem te koppelen, of moet je het koppelverzoek bevestigen.
Je telefoon kan je vragen om toestemming te verlenen voor het delen van je contacten, oproeplijst, media, enz. Verleen deze toestemming om toegang tot deze informatie te kunnen krijgen in je Easy Link-systeem.
Druk op Telefoon. Er verschijnt een venster waarin je gevraagd wordt een telefoon te koppelen. Tik op Ja. Je multimediasysteem zoekt dan naar Bluetooth®-signalen in de buurt.
Selecteer je telefoon in de lijst met opties. Kies daarna de functies die je wilt koppelen:
Klik op OK om je selectie te bevestigen. Je telefoon is nu gekoppeld met je Easy Link-systeem!
Je kunt je telefoon via Bluetooth® met Easy Link verbinden om:
Zorg ervoor dat de meest recente versie van de software op je telefoon geïnstalleerd is.
Om dat te controleren, heb je het volgende nodig:
Als het niet lukt om je telefoon te koppelen, ga dan eerst na of deze compatibel is met je Easy Link-systeem.
Daarvoor heb je het volgende nodig:
Tip: Staat de versie van je smartphone niet in de lijst met opties? Controleer of er een update beschikbaar is.
Herhaal het koppelen als je systemen bijgewerkt zijn en de compatibiliteit ervan bevestigd is. Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met je Renault-expert.
Om Android Auto™ te kunnen gebruiken, moet je telefoon zijn uitgerust met Android-versie 5.0 (Lollipop) of hoger.
Tip: Vergeet niet om updates uit te voeren wanneer die beschikbaar zijn, om ervoor te zorgen dat je smartphone compatibel is met Android Auto™.
Om Apple CarPlay™ te gebruiken, moet je een iPhone 5 of een recenter type hebben, voorzien van iOS 7.1 of hoger.
Tip: Vergeet niet om updates uit te voeren wanneer die beschikbaar zijn, om ervoor te zorgen dat je iPhone compatibel is met Apple CarPlay™.
Wil je rechtstreeks op het multimediascherm van de Easy Link-systeem toegang tot de apps van je telefoon?
Begin met het downloaden van de app Android Auto™op je smartphone. Open de app en configureer deze. Je app is nu klaar voor gebruik!
Als je auto stil staat, sluit je telefoon dan aan op de USB-poort van je Easy Link-systeem. Er verschijnt een prompt met een handleiding.
Bovenaan je scherm geeft de Android Auto™-knopaan dat de service toegankelijk is.
De apps van je smartphone verschijnen nu in het menu Android Auto™.
Wil je rechtstreeks op het multimediascherm van de Easy Link-systeem toegang tot de apps van je telefoon?
Begin met het configureren van je smartphone. Ga naar:
Selecteer alleen de USB-aansluiting. Activeer Siri om de spraakbediening te gebruiken.
Als je auto stil staat, sluit je telefoon dan aan op de USB-poort van je Easy Link-systeem. Er verschijnt een prompt met een handleiding. Verleen toestemming aan CarPlay™ als je voor de eerste keer verbinding maakt.
Bovenaan je Easy Link-scherm geeft de Apple CarPlay™-knopaan dat de service toegankelijk is.
De apps van je smartphone verschijnen nu in het menu Apple CarPlay™.
Vind al je favoriete apps op het Easy Link-multimediascherm. Gebruik Apple CarPlay™ of Android Auto™ (afhankelijk van het model van je smartphone) om nieuwe apps te installeren.
Je hebt vijf standaard-apps: Kaarten, Telefoon, Berichten, Muziek, Podcasts.
Open de App Store voor de lijst van apps die compatibel zijn met Apple CarPlay™, zoals Waze, Google Maps, Spotify en Deezer.
Je hebt vier standaard-apps: Google Kaarten, Telefoon, Berichten, Muziek.
Open de App Store voor de lijst van apps die compatibel zijn met Android Auto™, zoals Waze, WhatsApp, Spotify en Deezer.
Met het Easy Link-systeem kun je bellen vanuit de auto, zonder je ogen van de weg te hoeven halen!
Om te bellen kun je ook:
Gebeld worden:
Tik op het pictogram Appsin het hoofdmenu om foto's van je telefoon weer te geven op het Easy Link-scherm. Open daarna de tab Foto's. Selecteer vervolgens een invoerapparaat.
Als er meerdere apparaten verbonden zijn, maak dan een keuze uit de volgende lijst:
“USB-1” (USB-poort);– “USB-2” (USB-poort).
Let op: Met het oog op de veiligheid is de modus voor het tonen van foto's alleen beschikbaar als de auto stil staat.
"Hé Google!" Spreek tegen je Easy Link-systeem met Android Auto™-spraakherkenning. Volg deze stappen om deze functie te activeren.
Zeg “OK Google” of selecteer de microfoon. Wacht op het piepje. Spreek je opdracht in.
Zeg “Hé Google”, druk op het stuurwiel op de knop van de spraakbediening en houd deze ingedrukt, of selecteer de microfoon. Wacht op het piepje. Spreek je opdracht in.
Luister naar je favoriete programma's en muziek met de radiofunctie van het Easy Link-systeem.
Er zijn drie modi:
Hiermee kun je zelf een radiozender selecteren via de frequentie. Voor het scannen van de frequenties kun je:
Of, nog makkelijker, sla je favoriete zenders op als voorkeuzezenders.
Zoek je favoriete zender door de lijst in alfabetische volgorde te doorzoeken.
Hier vind je alle zenders die je hebt opgeslagen.
Vind al je favoriete afspeellijsten op Easy Link! Tik in het hoofdmenu op Media of op de snelkoppelingen bovenaan de meeste menu's.
Je vindt hier een lijst met beschikbare externe bronnen (USB, AUX, enz.). Selecteer een apparaat naar keuze.
Als je een USB-stick gebruikt, controleer dan of deze het formaat FAT32 heeft en een minimumcapaciteit van 8 GB en een maximumcapaciteit van 64 GB.
Let op: Sommige formaten worden mogelijk niet door het systeem herkend.
Volg de volgende stappen om in de auto naar je favoriete nummers te luisteren:
Let op: Op sommige telefoons wordt de multimediafunctie pas actief als er ten minste één muziekbestand op de telefoon staat. Controleer of er ten minste één nummer in het telefoongeheugen is opgeslagen.
Ga voor het bellen van Renault Assistance naar Menu en daarna naar Help - Route Service - Bellen.
Zo word je rechtstreeks in contact gebracht met Renault Route Service. Zij kunnen je helpen en de locatie van je auto, andere gegevens over je auto en het mogelijke probleem worden naar deze service gestuurd.
Bij een aanrijding wordt de functie noodoproep automatisch geactiveerd. Het systeem brengt je in contact met de hulpdiensten en stuurt hen naar je exacte locatie.
Indien nodig kun je de functie noodoproep handmatig activeren door de knop in de buurt van de binnenspiegel in te drukken.
Je auto wordt geleverd met de juiste versie van Easy Link. De versie kan niet worden veranderd. Je ontvangt echter regelmatig automatische updates.
Ga naar de functie Navigatie op het startscherm van je Easy Link-systeem. Raak het kaartpictogram aan of tik op Menu en vervolgens Navigatie. Vind je favoriete POI's op je kaart, samen met brandstofprijzen en informatie in realtime*.
* afhankelijk van je personalisatie-instellingen
Slimme navigatie van Easy Link gaat gepaard met de beste TomTom-services. Het weer, automatische flitspaalsignalering, verkeersinformatie, enz. Activeer je connected services en vind deze informatie rechtstreeks in je navigatieruimte terug.
Je route voorbereiden was nog nooit zo eenvoudig!
Je favoriete land is meestal het land waar je woont. Als je Easy Link-multimediasysteem voor het eerst wordt opgestart, word je automatisch geografisch gelokaliseerd. Dan hoef je alleen je favoriete land maar te bevestigen. Je kunt je favorieten op elk moment instellen via Renault klantenservice.
Je landenkaart wordt automatisch geüpdatet.
Bij het starten van de auto wordt er een bericht weergegeven waarin je wordt gevraagd je land of regio in te stellen.
Je kunt je land- en regio-instellingen op elk moment bekijken door het menu met informatie over de auto te openen en daarna naar het menu Kaart updaten te gaan.
De navigatiefunctie van je Easy Link-multimediasysteem omvat alle landen in dezelfde regio. Stel je favoriete regio in om hier optimaal van te profiteren.
Alle landenkaarten voor jouw regio vind je in het menu Navigatie. Ga naar de toolbox voor Renault-klanten, toegankelijk via je My Renault-webaccount, om automatisch updaten vanuit een ander land dan je favoriete land te activeren.
Bij het selecteren van je favoriete regio heb je automatisch toegang tot alle landen in deze regio. Om automatische updates voor een landenkaart te krijgen, moet je deze als een favoriet land opslaan.
Rijd je buiten de favoriete regio? Gebruik smartphone spiegelen om gemakkelijker te navigeren.
Je landenkaart wordt automatisch en draadloos geüpdatet. Je kunt ook updates uitvoeren vanuit je My Renault account of bij de dealer als er een update beschikbaar is.
Volg de onderstaande stappen om de kaart te updaten met Renault Connect:
Let op: Houd de auto gedurende het volledige proces geparkeerd, met een lopende motor.
Onze experts staan voor je klaar. Als de geografische lokalisatie van je Easy Link-navigatiesysteem niet goed werkt, neem dan contact op met Renault klantenservice.
Coyote-services zijn niet meer beschikbaar via Easy Link.
Alle functies voor slimme navigatie en hulp bij het rijden zijn rechtstreeks in je ingebouwde multimediasysteem geïntegreerd!
Je kunt het geluidsniveau van de navigatie aanpassen met de volumeknop rechts onderaan je Easy Link-scherm.
Gebruik de pictogrammen naast deze knop om het volume van de muziek, de beltoon van je telefoon en de navigatie af te stellen.
Om de connected services van je My Renault-app te gebruiken, moet je smartphone een OS-versie hebben die gelijk is aan of hoger is dan:
Volg de onderstaande stappen om een account aan te maken in de My Renault-app en alle inhoud ervan te kunnen bekijken:
Je bent nu aangemeld!
Je kunt het e-mailadres dat aan je My Renault-account is gekoppeld wijzigen door de onderstaande stappen te volgen:
Volg de onderstaande stappen om een auto aan je My Renault-account toe te voegen:
Je auto is nu beschikbaar in je My Renault-account. Je kunt op elk moment de lijst van beschikbare auto's bekijken en nieuwe auto's toevoegen.
Het voertuigidentificatienummer (VIN) is een 17-cijferig nummer.
Je vindt dit nummer op het kentekenbewijs voor je Renault of op de auto zelf.
Je hebt het VIN-nummer nodig om een auto toe te voegen aan je persoonlijke My Renault-account.
Ja, je kunt meerdere auto's toevoegen aan één My Renault-account.
Volg de onderstaande stappen:
Zoek en beheer op elk moment de lijst van auto's die aan je persoonlijke account zijn gekoppeld in Mijn Renault.
Het is mogelijk om meerdere auto's toe te voegen aan hetzelfde My Renault-account. Het is echter niet mogelijk om dezelfde auto aan meerdere My Renault-accounts te koppelen.
Het koppelen van je auto met de My Renault-apps is een essentiële stap om je connected services te gebruiken.
Volg de onderstaande stappen om je My Renault-app te koppelen met je auto:
Let op: als de melding verdwijnt voordat je de code hebt ingevoerd, kun je de code terugvinden door op het pictogram bovenaan het scherm te klikken. Als de melding met de code echter niet op het centrale scherm van je auto verschijnt, wacht dan vijf minuten en start de synchronisatie vanuit de My Renault-app opnieuw op.
Je auto wordt nu aan je My Renault-account gekoppeld. Je kunt alle services van de My Renault-app gebruiken.
Volg de onderstaande stappen als het niet lukt om je auto aan de virtuele My Renault-garage toe te voegen:
Je kunt jouw contract als volgt vernieuwen:
- Log in jouw My Renault account
- Klik in de Renault connect store op het service pakket dat je wil vernieuwen
- Volg de betaalinstructies
- Je ontvangt vervolgens een bevestiging op het e-mailadres dat je hebt ingevuld
- Geniet weer van jouw oonnected services!
Volg de onderstaande stappen om de auto uit je My Renault-account te verwijderen:
Je auto is verwijderd uit je My Renault-account.
Vind de dichtstbijzijnde dealer met je My Renault-app.
Meld je daarvoor aan bij je account en klik daarna op het pictogram Navigatie onderaan het scherm. Tik op het symbool + rechts van de kaart. Selecteer het Dealer-pictogram.
De dichtstbijzijnde dealers worden weergegeven. Klik op een van de dealers om de contactgegevens en openingstijden te bekijken.
Om toegang te krijgen tot service op locatie, moet je:
Je kunt nu service op locatie gebruiken, zoals geografische lokalisatie van je auto, deur-tot-deur navigatie, voorverwarming en nog veel meer!*
* Afhankelijk van het model van je auto, het soort connectiviteit, abonnement op de connected services en de datum van de eerste registratie.
Verkrijg toegang tot je My Renault connected services door je PIN-codein te stellen. Ga hiervoor in de auto zitten. Schakel je multimediasysteem in. Zorg ervoor dat je in een gebied met bereik bent.
Stel vanuit je Easy Link-instellingen je 4-cijferige PIN-code in. Start de motor en zet hem weer uit.
Je PIN-code is nu opgeslagen. Je kunt je service op locatie nu veilig gebruiken!
Voor toegang tot ontgrendelen en de motor starten op afstand moet je een PIN-code instellen die iedere keer moet worden ingevoerd.
Open je My Renault-app en daarna het menu Kaart. Klik op het autopictogram links onderaan.
De positie van je auto wordt aangegeven met een geel pictogram.
Let op: Om deze functie te gebruiken, moeten je connected services geactiveerd zijn en moet de auto gekoppeld zijn met je app.
De positie van de auto wordt aan het einde van elke rit geactualiseerd, op voorwaarde dat je in een gebied met netwerkdekking bent.
Om veiligheidsredenen wordt de positie na drie dagen gewist, als de auto niet van zijn plaats is geweest.
Volg de onderstaande stappen om je auto terug te vinden in een parkeergarage:
En je bent klaar!
De temperatuur van de cabine regelen op afstand. Meld je hiervoor aan bij je mobiele My Renault-app.
Zorg ervoor dat de motor uit is en dat je Renault E-Tech of Renault hybride E-Tech op een stroombron is aangesloten.
Bereid je elektrische ritten van dag tot dag voor met behulp van gepland laden.
Ga naar je mobiele My Renault-app, selecteer je auto en ga naar het menu Opladen plannen.
Selecteer je laadmodus.
Tip: profiteer van stroomvoorziening tijdens daluren en bespaar kosten!
Je kunt jouw oplaadgeschiedenis van de afgelopen zes maanden vinden in de My Renault-app. Dat werkt zo:
1. Log in op My Renault
2. Ga naar 'Mijn auto' en klik op oplaadgeschiedenis
Let op: je moet wel jouw connected services aanzetten en jouw auto koppelen aan de My Renault app.
Wij zorgen overal voor! Je connected services worden bij de aflevering van je auto geactiveerd.
Je vindt alle informatie over het gebruik van services op elke productinformatieblad. Sommige services kunnen rechtstreeks op het Easy Link-systeem worden gebruikt, terwijl voor andere de mobiele My Renault-app moet worden gedownload. Let op: controleer altijd eerst of je auto zich in een gebied met netwerkdekking bevindt.
Neem voor meer informatie contact op met de Renault klantenservice of met je dealer.
Volg de onderstaande stappen om de compatibiliteit van een service met je auto te controleren:
Volg daarvoor de onderstaande stappen:
Je kunt je connected services drie jaar gratis gebruiken. Daarna kun je verlengen met een van onze pakketten. Dit kun je doen bij de dealer.
Je connected services wordt geactiveerd bij de aflevering van je auto. Je kunt ze drie jaar lang gratis gebruiken. Wil je ze verlengen? Dit kan! Afhankelijk van de services kun je ze 12 of 36 maanden verlengen. Neem voor het verlengen contact op met je dealer.
Je moet de My Renault-app in je auto eerst activeren om gebruik te kunnen maken van je connected services.
Volg de onderstaande stappen om de services in je auto te activeren:
Om je services te gebruiken met My Renault, moet je je app ook koppelen met je auto.
Ga als volgt te werk:
Controleren of je connected services geactiveerd zijn:
Je services zijn 72 uur na de activering van je connectiviteit beschikbaar. Neem bij vragen contact op met de klantenservice.
Neem voor het verlengen van jouw Connected Services contact op met je dealer.
Neem voor het upgraden van jouw Connected Services contact op met je dealer.
Om de connected services van je auto tijdelijk te deactiveren, kun je het 'verzamelen van gegevens' uitschakelen. Dit kun je als volgt doen:
In de Renault Easy Connect Store kun je:
Let op: Meld je aan bij je MyRenault-account en klik op het tabblad Renault Connect Store om naar de Renault Connect Store te gaan.
Controleer of je het delen van gegevens hebt ingeschakeld en je de verbinding van je Easy Link-systeem hebt geactiveerd om de services te kunnen gebruiken.
De Renault Connect Store biedt toegang tot services die verband houden met navigatie of het op afstand bedienen van je Renault.
De beschikbaarheid is afhankelijk van het model van je auto.
Om naar de Renault Connect Store te gaan, moet je eerst een account aanmaken in My Renault. Volg daarna de onderstaande stappen:
Volg de onderstaande stappen om de lijst van beschikbare of voor je auto geactiveerde services te bekijken:
Bij een aanrijding wordt de functie automatisch geactiveerd. Het systeem brengt je in contact met de hulpdiensten en stuurt hen naar je exacte locatie.
Indien nodig kun je de functie noodoproep handmatig activeren door de knop in de buurt van de binnenspiegel in te drukken.
Je auto wordt geleverd met de juiste versie van Easy Link. De versie kan niet worden veranderd. Je ontvangt echter regelmatig automatische updates.
Als een van je connected services niet werkt, volg dan deze aanwijzingen:
Als je je auto wilt verkopen, volg dan de onderstaande stappen:
Begin met het verwijderen van je auto uit je My Renault-account. Stel vervolgens je auto in op de fabrieksinstellingen om je persoonsgegevens te verwijderen:
Je auto is klaar om te worden doorverkocht!
Hulppagina
Connected services
Ontdek de antwoorden op al je vragen over connected services
Neem contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 088-3035333 of via het contact formulier.
De gegevens afkomstig van jouw verbonden voertuig en over jouw rechten zijn beschikbaar op onze pagina over bescherming van persoonsgegeven.
Meer weten?
Multimediasysteem
EASY LINK
compatibiliteit
Controleer of jouw telefoon geschikt is