BiFuel (LPG) en veiligheid

Tanken van BiFuel (LPG) bij een regulier en officieel tankstation is veilig. Voor het bewaren, vervoeren en tanken van een brandstof gelden zeer strenge veiligheidsregels, dus ook voor BiFuel modellen. BiFuel is daarmee niet meer of minder gevaarlijk dan het tanken van diesel of benzine.

Net zo betrouwbaar

Bi-Fuel captur

Een BiFuel model moet aan allerlei strenge veiligheidseisen voldoen. Zo ondergaan de onderdelen van het BiFuel systeem, inclusief de tank, allerlei testen (waaronder hoge druk) en moeten de onderdelen voldoen aan officiële richtlijnen.

Altijd met de kwaliteit van Renault

Bi-Fuel renault

Onze BiFuel tank is zes keer steviger dan alle andere BiFuel tanks op de markt, zonder dat dit ten koste gaat van de grootte van de bagageruimte. Dankzij allerlei veiligheidsmechanismen is de kans op ontploffingsgevaar vrijwel nihil.  Ook is een tank zo sterk dat deze bij auto-ongelukken vrijwel nooit scheurt.

LPG-3 (derde generatie)

renault Bi-Fuel captur

De BiFuel installaties van Renault behoren tot de derde generatie (LPG-G3). Dat betekent dat alle technologie en innovatie van de vorige 2 generaties hier verder is verbeterd en toegepast. Een G3-installatie is qua uitstoot milieuvriendelijker en daardoor heb je een voordeel in de wegenbelasting ten opzichte van oudere BiFuel installaties.

ruimte Bi-Fuel renault captur

Kofferruimte na installatie

Er blijft meer dan genoeg kofferruimte over met een Bi uel-installatie in jouw Renault.

Bij een installatie worden enkele componenten onder de motorkap geplaatst en de BiFuel tank komt precies op de plaats van het reservewiel. Hierdoor is je kofferbak net zo groot als bij dezelfde versie op benzine. Je kunt alleen niet meer kiezen voor de mogelijkheid voor een reservewiel, daar zit nu de BiFuel tank.

Sandero

Uitstoot en turbo

Tot wel 21% minder CO2 en 81% minder fijnstof dan benzinevoertuigen. Ook levert BiFuel tot wel 74% minder NOx-uitstoot dan dieselvoertuigen.

Een motor met turbo is uitermate geschikt voor het rijden op BiFuel. Dit omdat de extra hoeveelheid lucht die door de turbo in de motor wordt geperst juist prima te combineren is met BiFuel wat een octaangetal heeft van 108, terwijl benzine een octaangetal heeft van 95 of 98.

Nog meer voordelen van Dacia ECO-G

 Dacia ECO-G - Eenvoudige technologie

Gebruiksvriendelijk

meer over tanken