Ontdek alle laadoplossingen voor je Renault 4 E-Tech 100% electric. Bijvoorbeeld gemakkelijk thuis, met een laadpaal. Langs de snelweg laad je de batterij van je R4 in een paar minuten op tot 80%. En bij de vele openbare laadstations in Europa kun je al snel 50% van je rijbereik genereren met de 11 kW-oplader in je auto.
je laadoplossing bestellen en laten installeren
Met Mobilize Power Solutions wordt de Mobilize powerbox verso voor bidirectioneel opladen bij jou thuis geïnstalleerd en profiteer je van volledige ondersteuning, vanaf je bestelling tot aan de installatie. De Mobilize powerbox verso wordt gemaakt in Frankrijk en is het enige laadstation voor bidirectioneel laden dat werkt met Mobilize power, een bidirectioneel V2G (Vehicle-to-Grid)-laadsysteem. Je kunt zelf instellen hoeveel vermogen hij moet genereren. Dit is instelbaar tot 22 kW, afhankelijk van je elektriciteitsaansluiting en de lader in je auto (11 kW voor de Renault 4).
besparen op je laadkosten
Met de gratis Mobilize Smart Charge-app bespaar je op een slimme manier geld, omdat je je Renault 4 thuis op een efficiënte manier oplaadt. De app zorgt ervoor dat je auto wordt opgeladen op momenten waarop elektriciteit het goedkoopst is, zodat je profiteert van de laagste tarieven.
Ook zorgt hij voor een evenwichtige belasting van het stroomnet en stimuleert hij het gebruik van hernieuwbare energie. Je flexibiliteit wordt beloond met een cashbacksysteem.
bespaar aanzienlijk door bij je thuis op te laden
Met Mobilize Power, bidirectioneel opladen met V2G profiteer je optimaal van de potentie van je Renault 4. Je elektrische auto wordt zelf een energiebron, waardoor je dus minder energie hoeft in te kopen. Je laadt je batterij op op momenten waarop de vraag naar stroom lager is en je biedt de gegenereerde stroom aan wanneer die juist hoger is. Elk uur dat je auto aangesloten is, genereert hij elektriciteit. En die wordt in mindering gebracht op je energierekening. Alles wordt bijgehouden in de My Renault-app. Zo kun je ervan op aan dat je altijd met een volle batterij de weg opgaat. En bovendien ook nog eens helemaal groen.
overal opladen, met of zonder kaart
Met de Mobilize Charge Pass betaal je aantrekkelijke tarieven op het grootste laadnetwerk van Europa, met meer dan een 700.000 laadpunten in 25 landen en nog eens 2300 uiterst krachtige Ionity-laadstations.
Vind het dichtstbijzijnde laadstation, bekijk de prijs, de laadcapaciteit en het type aansluiting. Je hebt ter plekke geen pas nodig. Met de functie Plug & Charge hoef je je Renault 4 alleen maar aan te sluiten. Opladen en factureren gaan volledig vanzelf (bij stations waarbij dat mogelijk is).
toegang tot een peer-to-peer laadnetwerk
Met de Plug Inn-app kun je laadstations vinden en reserveren voor je Renault 4. Deze vind je op particuliere en bedrijfslocaties.
Plan je ritten en maak gebruik van een netwerk van laadstations in de buurt of langs je route.
plan wanneer je je auto gaat opladen, vanuit huis, met My Renault
Met de My Renault-app kun je je Renault 4 op afstand opladen. Plan wanneer je dat wilt doen om te profiteren van daltarieven, houd de laadstatus bij, stel de temperatuur in voordat je gaat vertrekken en ga op zoek naar geschikte en beschikbare laadstations. Maak gebruik van connected services en houd onderhoudswerkzaamheden bij voor een perfecte elektrische ervaring.
laadpunten zoeken met openR link
Dankzij het openR link-systeem in de Renault 4 vind je in een oogwenk een laadstation in de buurt. Met deze praktische functie kun je je ritten plannen op basis van beschikbare stations. Profiteer van eenvoudig en efficiënt laden voor je elektrische ritten.
Het rijbereik dat is ingesteld voor de stad, de provinciale weg of de snelweg wordt berekend op basis van gemiddelde snelheden geregistreerd in Europa. Hierbij is rekening gehouden met remmen en versnellen: ongeveer 20 km/u in de stad, 60 km/u op de provinciale weg en 110 km/u op de snelweg.
* Maximaal rijbereik op de WLTP-certificatiecyclus in de meest voordelige uitvoering. WLTP staat voor Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure. Dit nieuwe wereldwijde protocol moet de hoeveelheid uitstoot en het verbruik van een auto op brandstof bepalen, alsmede het rijbereik van elektrische auto's, op basis van gewone gebruiksomstandigheden. Gegevens van het rijbereik worden in een gecombineerde cyclus (alle wegtypen) en in een stadscyclus (voornamelijk bij lage snelheden) weergegeven. Ga voor meer informatie naar https://www.renault.fr/wltp.html
** Daadwerkelijk rijbereik in de praktijk geschat op basis van rijomstandigheden (wegtype, buitentemperatuur). Dit rijbereik kan verschillen op basis van rijstijl en bepaalde weersomstandigheden
Of je kunt laden met bepaalde laadoplossingen of voedingstypes (snelladers, bijvoorbeeld, die voor zeer korte laadtijden zorgen) is afhankelijk van het uitrustingsniveau van de auto. Gebruik de configurator om het meest geschikte laadvermogen voor jouw gebruik te selecteren. Deze laadtijden worden gemeten bij een optimale temperatuur en onder normale gebruiksomstandigheden.
*Hoe interpreteer je deze gegevens? Dit is het rijbereik dat je terugwint, berekend op basis van hoeveel je oorspronkelijk hebt geladen, de beoogde lading en de capaciteit van de batterij. Vervolgens kun je het rijbereik weergeven ten opzichte van de laadtijd. Data zijn gebaseerd op de certificeringsprocedure, verzameld bij optimale temperatuurs- en laadomstandigheden.
Gemiddelde brandstof- en laadkosten per land of kosten op basis van het gemiddelde aanbod van onze partners en de afdelingen van Mobilize Power Services.
Deze prijzen voor energie- en laadinfrastructuren worden ter indicatie verstrekt en kunnen vrij worden aangepast aan de bij jou in de buurt of op het contract van je elektriciteitsleverancier gehanteerde openbare prijzen.
¹ standaardritten berekend op basis van het werkelijke rijbereik van de auto, afhankelijk van de rijomstandigheden: type weg, weersomstandigheden (25 °C in de zomer en 5 °C in de winter) en een volledig opgeladen batterij bij vertrek. De hele duur van de rit is inclusief laadtijden bij DC-snellaadpunten.
¹ standaardritten berekend op basis van het werkelijke rijbereik van de auto, afhankelijk van de rijomstandigheden: type weg, weersomstandigheden (25°C in de zomer en 5°C in de winter) en een volledig opgeladen batterij bij vertrek. De hele duur van de rit is inclusief laadtijden bij DC-snellaadpunten.
¹ standaardritten berekend op basis van het werkelijke rijbereik van de auto, afhankelijk van de rijomstandigheden: type weg, weersomstandigheden (25°C in de zomer en 5°C in de winter) en een volledig opgeladen batterij bij vertrek. De hele duur van de rit is inclusief laadtijden bij DC-snellaadpunten.
² het wordt aanbevolen om na twee uur rijden een pauze te nemen.
¹ standaardritten berekend op basis van het werkelijke rijbereik van de auto, afhankelijk van de rijomstandigheden: type weg, weersomstandigheden (25°C in de zomer en 5°C in de winter) en een volledig opgeladen batterij bij vertrek. De hele duur van de rit is inclusief laadtijden bij DC-snellaadpunten.
De Renault 4 is uitgerust met een type 2-kabel die gebruikt kan worden op laadstations thuis, op kantoor en aan de openbare weg. Je hoeft je dus nooit zorgen te maken dat je geen laadpunt kunt vinden. Als optie zijn andere kabels verkrijgbaar.
type installatie | vermogen bij laadpunt | vermogen van autolader | benodigde kabel | batterijniveau (aanbevolen) | comfort range batterij (52 kWh) |
---|---|---|---|---|---|
openbaar snellaadpunt (DC) | 100kW | 100kW DC¹ | vaste kabel |
15-80% |
30 minuten |
openbaar laadpunt of thuislaadpunt | 22 kW | 11 kW AC | Type 2-kabel beschikbaar (driefasig) | 15-80% |
3 uur en 13 minuten |
7,4 kW | 15-80% | 5 uur en 11 minuten | |||
versterkt stopcontact bij je thuis |
3,7 kW |
11 kW AC |
Optionele flexicharger-kabel (eenfasig) |
15-80% |
9 uur en 48 minuten |
¹ met de comfort range batterij is het piekvermogen maximaal 130 kW. ¹ met de long range batterij is het piekvermogen maximaal 150 kW. Onthoud dat DC-laden niet lineair is en naar gelang de laadstatus en batterijtemperatuur varieert.
Met power-to-object, bidirectioneel V2L laden, gebruik je de batterij van de Renault 4 om verschillende apparaten op te laden, zoals een elektrische fiets. Dankzij deze functie wordt je auto een mobiele energiebron. Wel zo handig voor buitenactiviteiten of op momenten waarop je snel ergens stroom voor nodig hebt.
Laadstations thuis en langs de openbare weg maken gebruik van wisselstroom (AC), en snellaadstations, die je vaak langs de snelweg aantreft, van gelijkstroom (DC).
De batterij werkt op gelijkstroom. De lader in de auto zet wisselstroom om in gelijkstroom als je auto is aangesloten op een terminal.
Thuis hoef je alleen maar een versterkt stopcontact of een laadpunt te installeren om je auto met de meegeleverde type 2-kabel op te laden. Je kunt bij uitzondering ook een stopcontact thuis gebruiken met de optionele flexicharger-kabel.
Het thuislaadpunt moet 7,4 kW AC enkelfasig of 11 kW AC driefasig zijn. Geschikte kabels zijn de type 2-kabel of de flexicharger-kabel. De laatste is geschikt voor versterkte stopcontacten thuis.
Op aanraden van je Renault-dealer kun je profiteren van de ervaring van Mobilize Power Solutions en bepalen welke laadoplossing het best past bij jouw situatie en auto. Je dealer zal je helpen bij het installeren en gebruiken van je laadstation. Je kunt je terminal tegelijk met je auto bestellen.