* afhankelijk van het laadniveau en de rijstijl/bron: Renault intern/2023.
** E-Tech full hybrid vergeleken met een mild hybrid automatisch aandrijfsysteem, volgens het WLTP City-protocol/bron: UTAC en IDIADA/september 2022.
Met Renault ervaar je het allerbeste van hybride technologie. In de stad rijd je tot 80% van de tijd elektrisch. Daarmee bespaar je maar liefst tot 40% op de brandstofkosten en verlaag je tegelijk je CO2-uitstoot*. Maak je dagelijkse ritten comfortabel met de batterij die zichzelf oplaadt, zonder stekker.
** E-Tech full hybrid vergeleken met een mild hybrid automatisch aandrijfsysteem, volgens het WLTP City-protocol/bron: UTAC en IDIADA/2024.
motor
145 pk
E-Tech full hybrid
tot
80 %
elektrisch rijden in de stadafhankelijk van het laadniveau en de rijstijl/bron: Renault intern/2023.
tot
40 %
lager brandstofverbruikE-Tech full hybrid vergeleken met een mild hybrid automatisch aandrijfsysteem, volgens het WLTP City-protocol/bron: UTAC en IDIADA/2024.
tot
1000 km
rijbereikmet een volle tank benzine, volgens WLTP-gegevens
E-Tech full hybrid-technologie
In combinatie met een benzinemotor springt de elektromotor bij wanneer nodig, afhankelijk van de rijomstandigheden. Bij de automaat met verschillende standen heeft volledig elektrisch rijden altijd prioriteit.
remmen met energieterugwinning
Geniet van een dynamische rijervaring met directe acceleratie en elektrisch starten. Door regeneratief remmen wordt de batterij automatisch opgeladen tijdens het vertragen en remmen.
brandstofverbruik
In de stad rijd je 80% van de tijd elektrisch*. Daarmee bespaar je maar liefst 40% op de brandstofkosten**, met een verbruik van 4,6 liter/100 km en een CO2-uitstoot van 106 g***.
* afhankelijk van het laadniveau en de rijstijl/bron: Renault intern/2023.
** E-Tech full hybrid vergeleken met een mild hybrid automatisch aandrijfsysteem, volgens het WLTP City-protocol/bron: UTAC en IDIADA/2024.
Captur-certificering fase 2, alle versies/2024.
energielabel crit’air
Aan de nieuwe Captur E-Tech full hybrid is het Crit'air label 1 toegekend. Hiermee mag je ook rijden tijdens perioden met verhoogde luchtverontreiniging, onderworpen aan strikte beperkingen.
Bi-Fuel (benzine/LPG)
Deze versie biedt veelzijdigheid, brandstofefficiëntie, brandstof-beschikbaarheid in heel Europa en een groter rijbereik. Dit is te danken aan het Bi-Fuel-systeem dat werkt op twee brandstoffen: benzine en LPG.
De LPG-versie heeft behalve een benzinetank ook een LPG-tank. De injectiemotor selecteert de te gebruiken brandstof al naargelang de beschikbaarheid.
Een zuinige en milieuvriendelijke alternatieve brandstof. Hiermee rijd je ook zonder beperkingen in parkeergarages en stadscentra.
Het Bi-Fuel-systeem verlaagt de CO2-uitstoot en vergroot het rijbereik tot 1100 km.
mild hybrid motor
Ontdek de mild hybrid-technologie: dit E-Tech hybrid instapmodel biedt een soepele, dynamische rijervaring en verlaagt tegelijkertijd het brandstofverbruik.
De elektromotor ondersteunt de verbrandingsmotor tijdens het accelereren.
Ervaar de dynamische acceleratie in combinatie met een beperkt brandstofverbruik.
De nieuwe Captur mild hybrid-versie biedt meer efficiëntie en een gecombineerd brandstofverbruik van slechts 5,8 liter/100 km.
benzinemotor
De TCe 90 van de nieuwe Renault Captur is betrouwbaar en efficiënt. De motor koppelt rijplezier zowel in de stad als op de snelweg aan een gecontroleerd verbruik
De distributieketting van de driecilinder TCe 90 met turbo helpt je om de onderhoudskosten laag te houden.
De TCe 90 van de Renault Captur is krachtig en veelzijdig. De motor presteert altijd optimaal. Of je nu lange afstanden aflegt op de snelweg of in de stad rijdt.