E-Tech electric-motorRenault 4

De Renault 4 combineert rijbereik met rijplezier, prestaties en respect voor het milieu. Het compacte AmpR-platform en de volledig elektrische motor, ontworpen zonder zeldzame aardmetalen, beloven een optimale rijbeleving.

tot

409 km

rijbereikvolgens de WLTP-norm met 52 kWh comfort range batterij

150 pk

aan vermogenmet 52 kWh comfort range batterij

comfort range batterij

52 kWh

van 15% naar 80% laden in

30 minuten

met snelladen op gelijkstroomgeschatte laadtijd

tot

308 km

rijbereikvolgens de WLTP-norm met 40 kWh comfort range batterij

120 pk

aan vermogenmet 40 kWh comfort range batterij

batterij voor gebruik in stedelijk gebied

40 kWh

ga van een rijbereik van 15% naar 80% in

30 minuten

met snelladen op gelijkstroomgeschatte laadtijd

de voordelen van de E-Tech electric-motor

ontspannen rijden

ggggg

elektrisch platform

Het nieuwe AmpR Small-platform van de Renault 4 heeft een uitermate laag zwaartepunt, een aanzienlijk lager gewicht en verbeterde gewichtsverdeling. Moeiteloos rijden dankzij de nauwkeurige besturing en doeltreffende demping. De compacte elektromotor die 110 kW (150 pk) of 90 kW (120 pk) levert geeft je ritten een dynamische feel.

Renault 4 E-Tech electric

rijplezier

De multi-link achteras, geoptimaliseerde ophanging voor en de kleine draaicirkel maken de Renault 4 bijzonder wendbaar. Het rijgedrag en de dynamische prestatie van de auto zijn ongeëvenaard in dit segment en zorgen voor een geheel nieuwe rijbeleving.

Renault 4 E-Tech electric

rijcomfort met geïntegreerde One Pedal

Het innovatieve regeneratieve remsysteem van de Renault 4 optimaliseert de energieterugwinning bij elke vertraging. One Pedal-modus is een van de vier remniveaus die worden bediend met de schakelflippers aan het stuur. Hiermee kun je de auto tot stilstand brengen zonder het rempedaal aan te raken.

Renault 4 E-Tech electric

comfortabel interieur met 'coconeffect'

Het 'coconeffect' (de gepatenteerde isolatie van Renault) absorbeert trillingen en geluid van de weg voor meer akoestisch comfort. Met een breedte van 1m53 en een wielbasis van 2m62 is het interieur van de Renault 4 bijzonder comfortabel.

groter elektrisch rijbereik

Renault 4 E-Tech electric

optimaal rijbereik

Je rijdt tot wel 409 km* met een volledig opgeladen Renault 4. Het rijbereik wordt vergroot door de zuinigheid van de motor en slim energiebeheer.

 

*volgens de WLTP-normen met 52 kWh comfort range batterij

Renault 4 E-Tech electric

remmen met energieterugwinning

Het energieterugwinningssysteem zorgt ervoor dat de batterij wordt opgeladen wanneer je vertraagt of op de rem trapt. De Renault 4 is het eerste auto van het merk met de One Pedal-functie voor maximaal regeneratief remmen om de auto volledig tot stilstand te brengen, zonder het rempedaal in te drukken.
De One Pedal-functie vult de eerste drie regeneratieve remmodi aan en wordt ingeschakeld met de schakelflippers aan het stuur.

 

*verkrijgbaar vanaf het Techno-uitrustingsniveau

Renault 4 E-Tech electric

warmtebeheer

De warmtepomp, gekoppeld aan de motor en het energieterugwinningssysteem van de batterij, vergroot het rijbereik van de Renault 4. Je kunt er ook de temperatuur in de auto mee reguleren, zodat je passagiers zich altijd prettig voelen bij jou in de auto, wat voor weer het ook is.

flexibel opladen

Renault 4 E-Tech electric

AC-opladen om het reizen te vergemakkelijken

Je kunt je Renault 4 eenvoudig overal opladen. Met zijn 11 kW AC-oplader, compatibel met openbare laadpunten, kun je in slechts een uur* tijd 75 km rijbereik bijladen.

 

AC-opladen uitgelegd: AC (wisselstroom) opladen levert een laag tot matig vermogen (max. 22 kW) en is de meest voorkomende oplossing thuis en op openbare laadpunten.

 

*het maximale laadvermogen is beperkt tot 11 kW bij een openbaar laadpunt met een vermogen van 22 kW

Renault 4 E-Tech electric

DC-snelladen voor lange ritten

De Renault 4 is compatibel met alle Europese netwerken. Het DC-snellaadsysteem voegt max. 165 km WLTP-rijbereik toe in slechts 15 minuten*. Met snelladen laad je je batterij in slechts 30 minuten op van 15% naar 80%.

 

DC-opladen uitgelegd: Voor DC (gelijkstroom) snelladen (minimum 50 kW) is een speciaal snellaadpunt nodig dat alleen op openbare netwerken beschikbaar is.

 

met 52 kWh comfort range batterij

Renault 4 E-Tech electric

geoptimaliseerd opladen onderweg

De Renault 4 E-Tech electric biedt voorprogrammering van de batterijtemperatuur* om sneller op te laden. Als je je route plant op Google Maps, past je auto automatisch de batterijtemperatuur aan. Het systeem adviseert je ook over het ideale percentage energie dat je moet bijladen.

Perfect voor het optimaliseren van je ritten.

 

* afhankelijk van de uitvoering en het land

aanpasbare batterij-opties beschikbaar

De comfort range batterij van de Renault 4 heeft een capaciteit van 52 kWh en een maximaal WLTP-rijbereik van 409 km. De urban range batterij met een capaciteit van 40 kWh heeft een maximaal WLTP-rijbereik van 308 kilometer.
De batterijen zijn speciaal ontwikkeld voor het nieuwe AmpR Small-platform en duurzaam ontworpen om het repareren en recyclen te vereenvoudigen. Ze zijn ontwikkeld op basis van de ruime ervaring van Renault met elektrisch rijden. De garantie op de batterijen bedraagt 8 jaar of 160.000 kilometer.
De Renault 4 maakt ingrijpen bij noodgevallen gemakkelijker. Met de SD Switch kan de batterij in één handeling van het hoogspanningsnetwerk worden losgekoppeld. Met Fireman Access kan een batterijbrand in een paar minuten onder controle worden gebracht, voor meer veiligheid van de brandweer.
Aan het einde van de levensduur van de auto, kan de batterij afhankelijk van de staat, worden gebruikt voor een andere auto of als energieopslag voor andere doeleinden. Is een batterij niet meer te repareren, dan worden de materialen gerecycled. Meer dan 90% van het kobalt, nikkel en lithium wordt dan in een gesloten lus* gerecycled om nieuwe batterijen te produceren.

* De gesloten lus-recycling van meer dan 90% van het kobalt, nikkel en lithium wordt opgezet door The Future Is NEUTRAL (een filiaal van de Renault Group specifiek gericht op de circulaire economie) en zijn partners. Het zal operationeel zijn vanaf 2027.