Renault X Roland Garros
Renault en Roland Garros hebben dezelfde oorsprong: geboren in Frankrijk en een sterke internationale ambitie. De twee merken delen gemeenschappelijke waarden: Made in France, passie en durf.
De partnerschap tussen Renault en de Franse Tennisfederatie (FFT) is gebaseerd op twee pijlers:
Het Renault-logo is te zien op de netten van de vijf hoofdbanen, gedurende de hele duur van het toernooi, van kwalificatie tot finale.
oplaadpunten
Op een steenworp afstand van het Roland Garros-stadion installeert Renault 40 laadstations op de renbaan Paris Longchamp. Daar laadt de vloot van 100% elektrische E-Tech-voertuigen op, die Renault ter beschikking stelt aan Roland Garros.
Om het partnerschap te vieren, presenteren we de Renault 5 E-Tech 100% electric Roland Garros. De speciale Roland Garros-editie van de Renault 5 E-Tech electric heeft een elegant en sportief ontwerp. Er zijn vier carrosseriekleuren beschikbaar: blanc nacré, bleu nocturne, noir étoilé en gris schiste (mat). Het interieur van de Roland Garros-editie kenmerkt zich door een lichtgrijze bekleding met een dichte, fijne, grafische weving geïnspireerd op technische kleding uit de sportwereld.
blijf op de hoogteelektrisch wagenpark
Beide merken hebben duurzaamheid hoog in het vaandel staan.
Daarom levert Renault een vloot van 100% elektrische én E-Tech full hybrid-voertuigen. Zo maken we het wagenpark tijdens het toernooi voor meer dan 80% elektrisch.
Renault is ook aanwezig met een stand van 150 m² in de gangpaden van Roland Garros. Toeschouwers kunnen daar de nieuwe Renault 5 E-Tech 100% electric ontdekken.
Renault lanceert "GIVE ME 5"
In 2022 lanceerde Renault GIVE ME 5. Een project op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid, gewijd aan jonge generaties woonachtig in aandachtswijken.
Renault wil met name de tennissport in de steden bevorderen door tennisbanen te bouwen in samenwerking met kunstenaars en non-profitorganisaties. Na drie tennisbanen opgeleverd te hebben in Frankrijk in 2022, breidt Renault dit progamma nu internationaal uit.
Renault introduceert tijdens tennistoernooi Roland Garros de "Let Challenge" om het "GIVE ME 5"-project te helpen financieren. Telkens als een geserveerde bal de bovenkant van het net raakt, voordat deze in het servicevak terechtkomt, zet Renault € 100,- opzij voor dit sociale initiatief. En zo'n netbal, dat gebeurt gemiddeld meer dan 2.000 keer tijdens het toernooi!