Door zijn eigen specifieke platform en innovatieve oplossingen combineert de Renault Scenic E-Tech 100% electric: actieradius en plezier met prestatie.
Het elektrische aandrijfsysteem is ontworpen zonder zeldzame aardmetalen en wordt in Frankrijk gemaakt. De auto is het resultaat van een duurzaam ontwerpproces en een slim productie-ecosysteem in Europa.
Een combinatie van respect voor het milieu met een perfectie rijprestatie voor een optimale elektrische beleving.
E-Tech 100% electric aandrijfsysteem
220 pk
ook verkrijgbaar met 170 pk
verbruik vanaf
16,8 kWh
/100 kmuitvoering met een grote actieradius (87 kWh) - uitvoering met een comfortabele actieradius (60 kWh) van 16,3 kWh/ 100
tot
625 km
actieradiusovereenkomstig de WLTP-norm
¹certificeringsprocedure in gecombineerde cyclus (Worldwide Light Test Procedure).
elektrisch platform
Het modulaire CMF-EV-platform van de Scenic E-Tech 100% electric biedt een geoptimaliseerd gewicht en een zeer laag zwaartepunt. Dit zorgt voor een dynamischere en responsievere rit.
rijplezier
De krachtige, elektrische motor levert tot 160 kW (220 pk) vermogen. Zo wordt elke rit met de Scenic E-Tech 100% electric een snelle en vloeiende rijbeleving.
De scherpe besturing wordt o.a. verkregen doordat de wielen op de vier hoeken van de carrosserie staan. De gecontroleerde beweging van het chassis zorgt voor wendbaarheid en een uitstekende wegligging.
rijcomfort
Het langere platform van de Scenic E-Tech 100% electric en de bredere wielbasis verbeteren de stabiliteit en het rijcomfort. De passagiers hebben meer ruimte dankzij de vlakke vloer en profiteren van een uitstekende geluidsisolatie (isolatietechnologie tussen de batterij en de cabine om trillingen en rijgeluid te dempen, onder octrooi van Renault).
elektrische prestatie
In de Scenic E-Tech 100% electric rijd je tot 370 km op de snelweg met een volledig geladen batterij. Dit is mogelijk door het design, dat gericht is op actieradius. Maar ook de zeer efficiënte motor en het slimme verbruiksbeheer.
remmen met energieterugwinning
Het energieterugwinningssysteem van de Scenic E-Tech 100% electric zorgt ervoor dat de batterij wordt opgeladen tijdens het vertragen of als je op de rem drukt. Er zijn vier niveaus van remmen met energieterugwinning. De niveaus zijn toegankelijk via de schakelflippers aan het stuur. De niveaus passen zich aan de wegomstandigheden of de gewoontes van de bestuurder aan en vergroten de actieradius op effectieve wijze*.
*niet verkrijgbaar op de Evolution
warmtepomp
De standaard verkrijgbare warmtepomp is gecombineerd met een systeem voor het terugwinnen van energie uit de motor en de batterij. Zo kun je de actieradius van de Scenic E-Tech 100% electric vergroten en het warmtecomfort voor de passagiers verbeteren in alle omstandigheden. Dus ook een ijskoude winter.
je actieradius kennen
Een widget geeft je een geschatte actieradius op basis van je rijstijl en het laadniveau van de batterij van je Scenic. Deze widget is zichtbaar op je dashboard en helpt je bij je ritten in de stad en op de snelweg.
AC-laden (wisselstroom)
Met zijn 22 kW oplader¹ kan jouw Renault Scenic E-Tech 100% electric overal worden opgeladen. Elke keer dat je stopt, is een gelegenheid om op te laden. Je laadt tot 50% actieradius bij, in minder dan 2 uur². Het is nog nooit zo eenvoudig geweest om je bestemming te bereiken.
¹verkrijgbaar als optie of standaard, afhankelijk van het land
²afhankelijk van de batterij
DC-laden (gelijkstroom)
De Renault Scenic E-Tech 100% electric is perfect geschikt voor lange ritten, reizen en vakanties. Het DC-snellaadsysteem kan worden gebruikt op de Europese netwerken en kan tot 2 uur rijden op de snelweg bijladen in 30 minuten*.
De batterij 'met grote actieradius' heeft een verbeterde vermogenscurve die in de loop van tijd stabieler is. Snelladen van 15 tot 80%, om 57 kWh bij te laden, neemt slechts 37 minuten in beslag.
*150 KW DC snellaadpunt voor 2 uur rijden op de snelweg met een gemiddelde snelheid van 110 km/h.
elektrisch rijden optimaliseren
Profiteer van verbonden functies die zijn ontworpen voor elektrisch rijden: de Scenic E-Tech 100% electric heeft voorprogrammering van de batterijtemperatuur om sneller op te laden. Met een op Google Maps geprogrammeerde route met selectie van laadpunten, past de auto de batterijtemperatuur automatisch aan voor maximaal laadvermogen en adviseert je over het doelpercentage dat je kunt bijladen. Ideaal voor optimale ritten in de winter.
een serie voor elk gebruik
De batterijen voor de Scenic zijn verkrijgbaar in twee maten:
- de batterij van 87 kWh met een grote actieradius van max. 625 km (WLTP-norm) Perfect voor alle ritten, waaronder tot 370 km op de snelweg zonder opladen (vertrek met een volle batterij).
- de batterij van 60 kW met een comfortabele actieradius is geschikt voor dagelijks gebruik met een actieradius van 430 km (WLTP-norm).
Repareerbaarheid en duurzaamheid
De batterij, die specifiek is aangepast voor het AMPR MEDIUM-platform, is ecologisch ontworpen om eenvoudig te kunnen worden gerepareerd en gerecycled.
De elektrische expertise die Renault in meer dan 10 jaar heeft opgebouwd, helpt de levensduur van de batterij te maximaliseren: deze heeft een garantie van acht jaar of 160.000 km.
⁸ Batterij bestaand uit 12 modules die elk afzonderlijk in meer dan 20 reparatiecentra in Europa vervangen kunnen worden.
veiligheid, om gemakkelijk te hulp te schieten
Verschillende exclusieve systemen beveiligen de batterijen en maken het gemakkelijker om te hulp te schieten.
'Fireman Access' helpt de hulpdiensten een batterijbrand te blussen, in enkele minuten.
De SD Switch ontkoppelt de batterij van het hoogspanningsnetwerk zodat de brandweer geen elektrisch risico loopt.
recycling en hergebruik
Aan het einde van de levensduur van de auto, kan de batterij afhankelijk van de staat ervan, worden hergebruikt, opnieuw worden gebruikt om energie op te slaan voor andere doeleinden of worden gerecycled. Meer dan 90% van het kobalt, nikkel en lithium wordt dan in een gesloten lus* gerecycled om nieuwe batterijen te produceren.
* De gesloten lus-recycling van meer dan 90% van het kobalt, nikkel en lithium wordt opgezet door The Future Is NEUTRAL (een filiaal van de Renault Group specifiek gericht op de circulaire economie) en zijn partners. Het zal operationeel zijn vanaf 2027.