Rekenmachine
Kilometers gereden per jaar: 10.000 km
Geschatte verbruik: 6 l/km
brandstof soort
Huidige brandstof prijs: € 2,2 /l
Charging point type
Energie prijs: € 0,37 /kwh
€ 1.320Geschatte jaarlijkse besparing
€ 0
€ 0
Over het rijbereik van de geheel nieuwe Mégane E-Tech 100% Electric
De actieradiuscijfers die door deze simulator worden weergegeven, zijn gebaseerd op gemiddelde versies en gebruik van de auto en kunnen variëren afhankelijk van het uitrustingsniveau.
De simulator houdt rekening met de gemiddelde snelheid (in plaats van constante snelheid), dit betekent dat de voertuigsnelheid verschillende vertragings- en acceleratiesequenties omvat die verband houden met het bijbehorende snelheidsbereik: de gemiddelde snelheid op de snelweg is ingesteld op 110 / 120 km/u (in plaats van 130 ) en van 20 tot 30 km/u (ipv 50) in stedelijke omgeving.
De resultaten van de oplaadtijd lezen?
De compatibiliteit met sommige laadinfrastructuren (zoals DC-snelladers die een versnelde laadtijd mogelijk maken) is afhankelijk van het uitrustingsniveau van jouw auto. Ga naar de autoconfigurator om de opladerfuncties te selecteren die bij uw gebruik passen.Deze oplaadtijden zijn gemeten onder optimale temperatuuromstandigheden (>20°c)
Precisie bij het berekenen van laadkosten en brandstofbesparing
De batterijcapaciteit van Mégane E-tech 100% Electric (40 of 60kWh) en de autonomie die in de berekeningen wordt gebruikt, worden automatisch hersteld uit de autonomiesimulator. Klik op het 1e tabblad om opnieuw toegang te krijgen tot deze parameters. Elektriciteits- en brandstofkosten of op basis van de gemiddelde aanbiedingen van onze partners en interne afdelingen. De prijs van het elektrisch opladen wordt berekend op basis van de batterijcapaciteit, de verhouding tussen de berekende autonomie en de jaarkilometrage en de prijs van elektriciteit. De berekening houdt rekening met ongeveer 10% energieverlies tussen het voertuig en de laadinfrastructuur. De prijs van een volle tank benzine voor dezelfde actieradius is gebaseerd op het jaarkilometrage, het standaard of gepersonaliseerde gemengde verbruik, evenals de gemiddelde prijs waargenomen of gepersonaliseerd. Deze prijzen per energie- en laadinfrastructuur zijn indicatief en kunnen vrij worden gewijzigd volgens de openbare prijzen die bij u in de buurt of op jouw elektriciteitsleveringscontract worden waargenomen.
wat je moet weten voor je een simulatie doet van rijbereik en laadvermorgen
Factoren die de autonomie kunnen beïnvloeden
Het rijbereik van de Megane E-Tech 100% electric kan variëren door een aantal factoren: weersomstandigheden, rijstijl en het aantal passagiers in de auto. Zelfs de keuze van de versie en de geselecteerde opties kunnen van invloed zijn op het gewicht van het voertuig. De simulator houdt rekening met de rijomstandigheden.
Driving range en snelladen - de winnende combinatie
Bij het plannen van je reis zijn het rijbereik en oplaadopties de twee belangrijkste factoren. Vind de juiste balans die bij je behoeften past. Bijvoorbeeld tijdens een reis van 500 km op de snelweg moet je na 300 km gaan opladen, en een snelle oplaadbeurt van slechts 30 minuten geeft voldoende rijbereik voor de rest van de reis. Dit is goed vergelijkbaar met de totale tijd bij gebruik van een conventionele verbrandingsmotor.
De berekende rijbereik en laadtijden zijn gebaseerd op het WLTP protocol.